.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش 10 درصدي نرخ بيكاري در گيلان

مديركل تامين اجتماعي گيلان از رشد 10 درصدي نرخ بيكاري در اين استان طي سه ماهه نخست امسال خبر داد.

خسرو صادقي صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 25 تير آغاز هفته تامين اجتماعي، روند رشد بيكاري در گيلان را مناسب ندانست و افزود: روند رشد بيكاري در استان رو به جلو است.
وي با اشاره به اينكه آمار بيكاري در گيلان طي سه ماهه نخست امسال 10 درصد رشد داشته است، تصريح كرد: اين آمار خوب نيست.
صادقي به پرداخت حق بيمه بيكاري در مدت مذكور اشاره كرد و اظهار داشت: در ماه به 5 هزار نفر حق بيمه بيكاري پرداخت مي‌شود و سال گذشته در همين راستا 17 ميليارد تومان مقرري بيمه بيكاري از طرف تامين اجتماعي استان پرداخت شده است.
وي با بيان اينكه نبايد هر كس افراد بيمه شده را بدون عذر و دليل بيكار كند، افزود: زماني مي‌توانيم به خوبي كار كنيم كه شاهد كاهش رشد بيكاري باشيم و اين امر به توسعه كمك مي‌كند.
مديركل تامين اجتماعي گيلان خدمات اين نهاد را در بخش بيمه‌اي با يك واحد ستادي، 21 شعبه اجرايي، چهار كارگزاري رسمي و هشت شعبه اقماري عنوان كرد و گفت: حدود 700 نفر پرسنل عهده‌دار ارائه تعهدات تامين اجتماعي استان هستند.
وي تعداد بيمه‌شدگان تامين اجتماعي گيلان را يك ميليون و 100 هزار نفر اعلام كرد و افزود: تامين اجتماعي استان 276 هزار نفر بيمه شده اصلي دارد.
صادقي پرداخت مستمري به بازنشستگان، از كارافتادگان و بازماندگان تامين اجتماعي استان طي سه ماهه نخست امسال را 93 ميليارد تومان عنوان كرد.
وي حوزه فعاليت تامين اجتماعي گيلان را وسيع و گسترده خواند و اضافه كرد: تامين اجتماعي، اساس توسعه و كمك به توليد، صنعت و عدالت در كشور است.
مدير كل تامين اجتماعي گيلان كمك به اشتغال كشور را از شاخصه‌هاي تامين اجتماعي دانست و تصريح كرد: دولت براي حوزه رفاه اجتماعي اهميت زيادي قايل است و به همين منظور بحث نظام تامين اجتماعي را مطرح مي‌كند.
وي با اشاره به اصل 29 قانون اساسي اظهار داشت: اين اصل تاكيد بر تامين اجتماعي دارد و حق همگاني مي‌داند و دولت را ملكف كرده تا به كمك و مشاركت مردم آن را اجرايي كند.
صادقي خدمات تامين اجتماعي را متنوع ناميد و افزود: تعهدات اين سازمان گسترده است و خدمات تامين اجتماعي از تولد تا پس از مرگ استمرار دارد.
وي با سنگين خواندن مسئوليت تامين اجتماعي تصريح كرد: يكي از تعهدات مهم تامين اجتماعي، بحث بازنشستگان است كه در گيلان 67 هزار بازنشسته وجود دارد و از خدمات اين سازمان بهره‌مند هستند.
صادقي با اشاره به اينكه تامين اجتماعي از محل پرداخت به موقع حق بيمه‌ها اداره مي‌شود، خاطرنشان كرد: با پرداخت به موقع حق بيمه از طرف كارفرمايان، مي‌توانيم خدمات بيشتر و بهتري را ارائه دهيم.
وي با اشاره به منابع درآمدي تامين اجتماعي استان طي مدت مذكور بيان داشت: در سه ماهه نخست امسال تنها 798 ميليارد و 700 ميليون ريال درآمد تامين اجتماعي گيلان بوده در حالي كه بالغ بر 100 ميليارد تومان در استان هزينه شده كه 25 ميليارد تومان آن فقط در بخش درمان بوده است.
به گفته مديركل تامين اجتماعي گيلان اين استان 217 هزار و 568 نفر بيمه شده اجباري، 12 هزار و 388 نفر بيمه شده اختياري، 13 هزار و 256 نفر بيمه شده راننده، 5 هزار و 948 نفر بيمه شده بافنده، 19 هزار و 394 نفر بيمه شده مشاغل آزاد، 2 هزار و 459 نفر بيمه شده توافقي و... طي سه ماهه نخست امسال دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.